Bakken/Koken met Nikita #1 - Tompouces

zondag, januari 18, 2015


Tompouces, het zijn echt typisch Nederlandse gebakjes en ik ben een van de mensen die ze ontzettend lekker vinden. Naast Bosche Bollen. Bosche Bollen zijn stiekem wat lekkerder dan tompouces, maar laten we dat op de achtergrond houden. Vandaag ga ik bakken met jullie en laat ik jullie zien hoe je dit über makkelijke gebak kunt maken. Let's go!



Dit zijn de producten die in de set zaten.





Eerst moet je melk in een schaal doen en dit doe je twee keer.


Nu zit het melk in het schaaltje.


Tijdens dat ik mijn melk in de schaal doe, doe ik even de glazuur in een glas die heel heet is.


Als je klaar bent met het glazuur in een hete glas stoppen, voeg je het poeder toe bij de melk.


Een close-uppie, want dat gaat zo er ongeveer uit zien. Ziet er nu al jummie uit en dat poeder is echt heel lekker!


Ik mixte het daarna met een handmixer en het rook echt gelijk heel erg zoet in de keuken. Heerlijk naar vanille en koekjes.


Als je daar mee klaar bent, komt het er ongeveer zo uit te zien. Dit is de pudding die tussen de twee 'broodjes' moet.


Nu zie je wat ik bedoel met die 2 'broodjes'. Dit zijn ze en ik weet werkelijk waar geen andere benaming ervoor. Ik smeer dan de pudding op de 2 broodjes uit en dan komt er zo'n lekkere laag met pudding.


Ik voeg ook nog het glazuur toe et voila! De tompouce is klaar om gegeten te worden.

Houd jij van koken?
Ik heb deze set in de AH gekocht, maar je kunt het o.a ook bij de Aldi vinden.

You Might Also Like

5 reacties

Hartelijk dank voor je reactie! :)
Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog.

Popular Posts

Like us on Facebook

Blogging isn't about publishing as much as you can. It's about publishing as smart as you can.
- Jon Morrow