Internationale Vrouwendag

zaterdag, februari 28, 2015

schrijfwedstrijd

Op 8 maart is het er dan eindelijk, de Internationale Vrouwendag. Deze dag staat helemaal in het teken van juist, vrouwen. In dit artikel vertel ik waarom deze dag zo belangrijk is!

 

Zoals de meeste van jullie weten, ben ik Russisch. In Rusland word Internationale Vrouwendag heel groots gevierd. Je moet je zus, vrouw, moeder, tante, oma of wat dan ook echt die dag verwennen als man. Of gewoon als vriendin, familielid en wat je kunt bedenken. Je kookt die dag voor diegene, koopt een mooi bloemetje of een ander leuk cadeautje, doet alle huishoudelijke dingen enzovoort.

 

Omdat mijn oma zondag helaas overleden is, daarom waren er minder blogposts, kan ik haar niet bellen om dit te vieren. Mijn moeder krijgt een lekkere verwendag, met een bloemetje en een heerlijk ontbijt. Deze dag is ook een dag die samen wordt gedaan met Moederdag, want mijn verjaardag valt soms op Moederdag. Ik heb er erg zin in!

Ik vind Internationale Vrouwendag erg goed, maar vergeet niet dat alle andere dagen je ook van elkaar moet houden. Dat je het niet maar op een dag doet, bedoel ik. 


You Might Also Like

4 reacties

  1. Wat een leuke post, er moet meer aandacht geschonken worden aan vrouwendag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wist helemaal niet dat het internationale vrouwendag was vandaag, oops!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Awh, meid! Wat erg dat je oma overleden is! Ik wist niet dat dit in Rusland zo gevierd wordt! In Belgiƫ wordt het allesinds niet zo groots gevierd.

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! :)
Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog.

Popular Posts

Like us on Facebook

Blogging isn't about publishing as much as you can. It's about publishing as smart as you can.
- Jon Morrow