Motivatie Maandag: Vrienden die je laten vallen door het bloggen

maandag, februari 16, 2015

  

Een van de vragen die beginnende bloggers zichzelf stellen zijn wel hoe vrienden er mee om gaan. In dit artikeltje vertel ik mijn ervaring en hoe je er mee om gaat.



Mijn ervaring:
Ik begon vorig jaar met iets wat bloggen heet. Ik was niet zeer actief en was het review of revieuw? Mijn klas, ik heb nu een andere klas hoor, is er op een of andere manier achtergekomen en ik werd gepest omdat ik een blog had. Het ging van de kleinste dingen over naar dingen die me pijn deden. Alleen omdat ik deed wat ik leuk vind. Daarom vond ik het spannend om in mijn nieuwe klas te zeggen, maar gelukkig spreken maar een paar erover en dat is vaak positief.

Vrienden:
Ik heb in die periode gemerkt wie mijn echte vrienden waren en wie totaal niet. Ik ben er echt haast dankbaar voor, want als ik geen blog had aangemaakt; zat ik misschien nog steeds bij de foute vrienden. Jij moet doen wat jij leuk vind en als vrienden je laten vallen, zijn ze nep. Ze zouden toch nooit goede vrienden zijn, want een goede vriend is iemand die je accepteert. Het is wel heel hard om sommige vrienden kwijt te zijn, ik weet er zelf ook alles van, maar het is beter voor jezelf. Je kunt jezelf echt niet voor de gek houden.

Dus als een van je vrienden blogger is:
Accepteer het, want diegene zit al in een verlegen bui. Het is ook hartstikke nieuw. Help diegene en geef ook opbouwende kritiek als je dat nodig vind.

Heb jij hier wat aan gehad? Welk onderwerp wil jij in de volgende Motivatie Maandag zien?

You Might Also Like

5 reacties

  1. Vervelend dat gepest werd vanwege je blog, maar je weet nu in ieder geval wel wie je echt vrienden zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend jammer en vervelend dat je er door werd gepest. Ze moesten zich eens schamen! Je doet het heel goed meis en ga zo door. Xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat naar dat je gepest bent omdat je een blog hebt! Ik kan me dat haast niet eens voorstellen. Je mag juist hartstikke trots zijn dat je een blog hebt het is toch alleen maar tof? Ik kan alleen maar zeggen ga zo door meis. Straks zijn ze allemaal hartstikke jaloers op je

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat naar zeg. Mensen zouden juist blij moeten zijn om het feit dat jij zo'n passie hebt. Keep up the good work

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat naar zeg! Ik heb nog nooit een rotte reactie gehad en blog nu bijna 1 jaar. Daar mag ik dus heel gelukkig mee zijn! Maar zo lang jij er achter staat, als jij trots bent op wat je doet, zullen andere dat ook zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Hartelijk dank voor je reactie! :)
Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog.

Popular Posts

Like us on Facebook

Blogging isn't about publishing as much as you can. It's about publishing as smart as you can.
- Jon Morrow