Boekreview ♥ De Weeffout In Onze Sterren

vrijdag, maart 20, 2015


 Een weeffout in onze sterren aka The Fault In Our Stars, je kent het boek en de film vast wel. Vandaag een boekreview wederom van dit boek, de eerste op mijn blog.





Voor de mensen die het niet kennen en onder een steen geleefd hebben, wat helemaal niet erg is hoor, een idee waarover het boek gaat.

Een hartverscheurend verhaal verteld door de zestienjarige kankerpatiënt Hazel die drie jaar geleden is opgegeven. Maar een nieuw medicijn rekt haar leven voor nog onbekende tijd. Genoeg om een studie op te pakken en vooral niet als zieke behandeld te worden. Augustus, Gus, heeft kanker overleefd - ten koste van een been. Vanaf het moment dat Hazel en Gus elkaar ontmoeten, lijkt er geen ontsnappen aan de zinderende wederzijdse aantrekkingskracht. Maar Hazel wil niet iemands tijdbom zijn.

Hazel laat Gus kennismaken met haar lievelingsboek: An Imperial Affliction van Peter Van Houten, een roman over een ziek meisje, die midden in een zin eindigt. Samen besluiten ze op zoek te gaan naar Peter Van Houten om hem te vragen hoe het de personages vergaat nadat het boek is opgehouden. De tocht leidt hen naar Amsterdam, waar de schrijver als een kluizenaar leeft. Hij is in niets wat ze zich van hem hebben voorgesteld. En hun leven neemt een wending die ze zich niet hadden kunnen indenken.

Geen enkele samenvatting kan recht doen aan de kracht van deze roman. John Green heeft een meesterwerk geschreven dat door merg en been gaat, dat kracht geeft en vernietigt, dat ieder godsblij maakt dat hij lééft.


Het is een erg mooi boek vind ik, maar (ja, er is een maar!) het is voor sommige mensen een beetje te moeilijk geschreven. Zoals deze quote die aan het begin van het boek staat. Beetje lastig, niet waar? Je moet er maar van houden, boeken die een mooie ABN en woordenschat hebben. Het boek gaat dus over kanker. Een vreselijke ziekte waar ik mijn vader aan verloren ben.


Andere bekende kranten hebben ook een korte recensie over dit boek geschreven. Dit is een bijzonder verhaal, een verhaal die je echt meesleept in het gehele proces. Ik wil geen spoilers geven over wie als eerst doodgaat of er daadwerkelijk iemand dood gaat, daar moet je echt het boek voor lezen.






Sorry voor de onscherpe foto's, het lukte me niet helemaal. Aan het einde van het boek zie je ook diverse foto's voorbij komen. Allemaal uit de film. Omdat ik zelf de film heb gekeken, weet ik waar het allemaal is en zo. Heel bijzonder.


Ken jij de Weeffout in onze sterren al? 

You Might Also Like

1 reacties

Hartelijk dank voor je reactie! :)
Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog.

Popular Posts

Like us on Facebook

Blogging isn't about publishing as much as you can. It's about publishing as smart as you can.
- Jon Morrow