Squalan Pure & Moisturizer

dinsdag, februari 24, 2015


Squalan was een merk die ik vooraf niet kende, maar na het testen van deze twee heerlijke producten, ben ook ik helemaal om. Graag deel ik mijn ervaringen over Squalan.


Dit zijn de twee producten die zich in het zakje bevonden, een Pure oil en een Moisturizer. Op het eerste gezicht zien ze er erg fijn uit.

Squaleen is een vetachtige substantie die door zowel mensen als dieren en planten zelf geproduceerd wordt. De eerste organismen op aarde bestonden voor een groot deel uit squaleen. Bij de geboorte is het percentage squaleen in onze huid hoog, maar dit neemt af naarmate we ouder worden. Rond ons dertigste maken we er zelf nog maar zo weinig van aan dat het huidverouderingsproces begint.
Squaleen zorgt voor flexibiliteit en soepelheid van de huid, is uitzonderlijk hydraterend en heeft het vermogen diep in de huid te dringen. Squaleen trekt snel in en maakt de huid zacht en geeft een glad, niet-vettig gevoel. Daarnaast werkt het verzachtend voor mensen met huidproblemen zoals eczeem, psoriasis en rosacea. Het herstelt de beschadigde huid, helpt de huid zijn natuurlijke elasticiteit te behouden, en vermindert ouderdomsvlekken. Het Squaleen in onze producten is 100% afkomstig uit ECOCERT goedgekeurd suikerriet.
,

Squalan Pure

Dit product heb ik in de ochtend gebruikt, omdat het net wat geschikter daarvoor is dan de Moisturizer. Squalan Pure bestaat voor 100% uit squaleen. Het trekt binnen 5 minuten volledig in de huid en laat een mooi laagje achter. Ik had een beetje lachrimpels rondom mijn mond, ik weet niet of je het rimpels kunt noemen, maar in ieder geval een lijntje. Toen ik dit opbracht, verdween het als sneeuw voor de zon. Het is een geurloos product, wat ik zelf erg prettig vind. Ik kan daarna nog parfum opdoen en ruik dan niet naar de skincare wat er op mijn gezicht is opgesmeerd.


Squalan Moisturizer

De Moisturizer van Squalan bevat niet helemaal 100% squaleen, maar ook nog Isostearyl Isostearate. Ook dit is een natuurlijk product. Zelf heb ik geen droge, vochtarme of rijpere huid, maar ik heb het wel getest als ik een droogteaanval kreeg. De Moisturizer is veel prettiger om in de avond te gebruiken, het is nogal een vettig product en doet daarom ook langer om in te trekken. Je kunt dit proces wel versnellen door het in te masseren, maar dat ligt aan jou. Ik breng deze Moisturizer voor het slapen in en word dan wakker met een zacht gezichtje. Top!

Als je het nog niet wist, ik ben enthousiast! Kende jij Squalan al?
Dit setje is hier verkrijgbaar voor €24,95.
Dit artikel bevat producten die ik gekregen heb van een bedrijf. Dit beïnvloed uiteraard mijn mening niet.

You Might Also Like

1 reacties

Hartelijk dank voor je reactie! :)
Ik zal zeker een kijkje nemen op jouw blog.

Popular Posts

Like us on Facebook

Blogging isn't about publishing as much as you can. It's about publishing as smart as you can.
- Jon Morrow